Balm Tasneem Nature yang ajaib

Hiii assalammualaikum dan salam sejahtera semua....

                                                    Balm Tasneem Nature yang ajaib

Nak share la tentang keistimewaan Balm tasneem nature ini pada Alisha.
siapa alisha? alisha adalah anak bongsu ku, yang lain dari yang lain.
sifat nya yang tak boleh duduk sendiri tanpa aku di depan matanya,
jadi agak payah untuk aku melakukan tugas seharian ku kerana perangai nya yang nak berkepit sepanjang masa.......ampunnnnn......
orang kata main cak-cak pada anak yang tak boleh duduk sendiri , aku dah buat, tak mau juga, dia meraung macam orang pukul dia.
orang kata bawa jumpa orang pandai untuk buat air, aku dan suami dah buat, eloknya adalah dalam setengah jam sahaja, lepas itu kembali ke asal perangainya....
orang kata menyanyi lagu yang anak suka, aku terjerit terpekik,terlolong macam pertandingan opera, pun tidak dihiraukannya.....
Balm Tasneem Nature yang ajaib

orang kata, cuba mandikan anak ,dalam posisi anak duduk bersila@berlunjur,dan air mandian kita kene pada dia, pun sudah aku lakukan, pun jawapan yang sama, lagi teruk rasanya.
Aku jadi buntu dengan perangai anak bertuah ini....


nak dijadikan cerita, masa tengah scroll entry-entry di facebook, tertiba ternampak komen ayat yang bersize besar, Anak Meragam? alhamdulillah, sekarang terkawal...
aku pun menatapi segala isi maklumatnya, ternyata sah, mengalami masalah seperti aku...
Dia apply kan Balm Calm & sleep time pada baby dia, dia terperanjat, tak lama lepas itu, anak dia boleh duduk sendiri menonton televisyen, dan Tak menangis bila ibunya tinggalkannn....
haaaa.....jawapan yang dah lama aku cari untuk anak bongsu aku ini...

Teryata le, sangat berkesan, alisha yang dulu suka melalak dan lembikkan badan bila tak nampak kelibat aku, sekarang dah agak berdikari, yang dulunya suka mengamok macam nak tercabut anak tekak dia menjerit, meraung, sekarang alhamdulillah, semakin lena tidurnya, tak mudah terjaga, bila abang & kakak dia menjerit-jerit semasa bermain.
Macam tak percaya, hanya Calit-calit anak dah ok? wau!wau!, sangat menakjubkan.
Balm tasneem nature ini berasaskan beberapa gabungan essantial oil(minyak aromaterapi), tapi telah diadaptasikan dalam bentuk balm.
essiantial oil asalnya dari cecair, siap nya yang mudah meruap dan mudah terbakar pada suhu yang panas.
bila terkene pada kulit ianya cepat meresap kedalam liang-liang roma kita dan mudah hilang,
Jadi Founder Tasneem nature Balm ini, dia cipta essiantial oil yang tidak mudah meruap, dan agak lama berada dipermukaan kulit, dam tidak mudah terbakar.
bagi aku bagus la dalam bentuk balm, kenapa? sebab bila anak mengamuk, alisha suka menendang , tangan aku tanda protesnya, kalau cecair, menangis ibu , habis tumpah kesemuanya....
tapi bila jenis balm, tendang la, tepis la, ibu tak takutttt, sebab tak kan tumpah punya, paling ok pun, terpelanting jek..senang kan?
balm tasneem ini, tak perlu risau kalau tertinggal dalam kereta, dia tak kan kering pun, dan tak kan terbakar , sebab telah diadaptasikan dari cecair ke bentuk balm.

Balm Tasneem Nature yang ajaib

Balm Tasneem nature ini terdiri kepada 4 jenis, dan antaranya :
- Sleeptime ( untuk bayi @ anak-anak yang sukar tidur )
-Calm time ( untuk bayi @ anak-anak yang hiperaktig @ tantrum hebat )
-Coughflu ( untuk batuk,seleseme & demam )
- Tummy ( untuk masalah perut kembung, sembelit dan lain-lain lagi )
Penggunaan yang tak sesuai kepada :

- bayi yang lahir cukup bulan
- bayi yang tidak ada G6PD
balm tasneem nature ini boleh digunakan disemua peringkat umur.
Harganya adalah RM49.00/ kotak. beratnya adalah 18gram termasuk berat bekas kaca.
boleh bertahan selama 2-3bulan, bergantung kepada kekerapan pemakainya.
Dan yang penting ianya tidak panas pada kulit si kecil...

andai ada ibu-ibu yang mengiginkan kit kecemasan ini, boleh watsup @ call no. saya
0196811988.

terima kasih kepada pembaca..


1 comment:

  1. Menarik packagingnya. Essentiall oil memang bagus untuk membantu masalah bayi

    ReplyDelete

Adbox

@templatesyard